Faktureringsinformation AB Höganäshem
Från och med 2021-08-01 byter vi fakturaadress och önskar att samtliga fakturor skickas elektroniskt. Fakturor som skickas till vår tidigare fakturaadress kan komma att återsändas.
I vår strävan att effektivisera fakturahanteringen har vi på Höganäshem ett starkt önskemål om att ta emot våra leverantörsfakturor elektroniskt.
Vårt GLN-nr är: 7365561049558 Vår tjänsteleverantör är: Pagero Vårt organisationsnummer är: 556104-9551 Peppol-ID: 0007:5561049551
Om du inte har en tjänst för att skicka E-faktura eller inte vill investera i någon ny programvara erbjuder vår tjänsteleverantör Pagero för närvarande dig att fakturera direkt via en fakturaportal på webben med upp till totalt 36 fakturor/år kostnadsfritt. Skapa ett konto via Pagero Free och följ instruktionerna.
From 1 augusti 2021 byter vi även fakturaadress till: AB Höganäshem Box 96 263 21 Höganäs
Det är viktigt att AB anges först i företagsnamnet, dvs AB Höganäshem.
Följande information ska finnas på fakturan:
- Referens: "Beställarens namn – förnamn mellanslag efternamn"
- Bankgironummer/Plusgiro
- Totalbelopp
- Momsbelopp
- Fakturanummer
- Fakturadatum
- Ert organisationsnummer (F-skattesedel)
Övrigt som skall framgå på fakturan:
- Objektsnummer: t ex lägenhetsnummer, skrivs enligt modellen 17-102
- Arbetsordernummer: skrivs alltid enligt följande modell 090502:12
- Projektnummer: 4- eller 5-siffrigt nummer (då det finns)
- Utförandedatum
- Arbetsbeskrivning
- Tidsåtgång
- Materialåtgång
- Samt övriga enligt lagbestämda krav på vad som måste finnas på en faktura.
- Vidare måste vi ha en faktura per arbetsordernummer/projektnummer.
Övrig post Övrig post såsom betalningspåminnelser, inkassokrav med mera skickas med brev till Höganäshem, samma adress som ovan.
Vid fakturering behandlas personuppgifter, här kan du läsa mer om hur vi hanterar GDPR.
|